787 Dreamliner

בואינג 787 Dreamliner יספק פתרונות חדשים לחברות התעופה ולנוסעים

בתגובה להעדפה הגורפת של חברות תעופה בכל רחבי העולם, המטוס החדש של חטיבת המטוסים המסחריים של בואינג הוא ה-Boeing 787 Dreamliner הסופר-יעיל. על פיתוח המטוס שוקד צוות בינלאומי של חברות מובילות בתחום התעופה, שבראשו עומדת חברת בואינג, במתקן אוורט הסמוך לסיאטל, וושינגטון.

ביצועים חסרי תקדים
ה-787-8 Dreamliner אמור לשאת 210 - 250 נוסעים בנתיבים שאורכם 7,650 עד 8,200 מיילים ימיים        (14,200 עד 15,200 קילומטרים), בעוד שה-787-9 Dreamliner יכיל 250 - 290 נוסעים בנתיבים שאורכם 8,000 עד 8,500 מיילים ימיים (14,800 עד 15,750 קילומטרים). חבר נוסף במשפחת 787, ה-787-3 Dreamliner, יכיל 290 - 330 נוסעים ויהיה מותאם לנתיבים באורך 2,500 עד 3,050 מיילים ימיים (4,600 עד 5,650 קילומטרים).

מעבר להתאמת טווחי הטיסה המאפיינים מטוסי סילון גדולים למטוסים בגודל בינוני, ה-787 יספק לחברות התעופה גם נצילות אנרגיה חסרת תקדים, שתבטיח ביצועים סביבתיים איכותיים במיוחד. המטוס יעשה שימוש בכמות דלק הפחותה בשיעור של 20 אחוזים עבור משימות דומות לאלה שמבצע היום מטוס בגודל זהה. הוא יטוס במהירויות הזהות למהירות הטיסה שמאפיינת את המטוסים הרחבים המהירים ביותר, מאך 0.85. חברות התעופה ייהנו גם מקיבולת מטענים מוגדלת.

גם הנוסעים ייהנו משלל שיפורים במטוס החדש, החל בעיצוב הפנים, דרך לחות גבוהה יותר וכלה בנוחות מוגברת.

טכנולוגיה מתקדמת
המפתח לביצועים ייחודיים אלה נעוץ בחבילת הטכנולוגיות החדשה שעל פיתוחה שוקדים בואינג וצוות הפיתוח הטכנולוגי הבינלאומי שלה.

בואינג הכריזה כי 50 אחוזים מן המבנה הראשוני -- כולל הגוף והכנפיים של ה-787 - יהיו עשויים מחומרים מרוכבים.

בלבן של מערכות ה-787 תעמוד ארכיטקטורה פתוחה, אשר תהיה מפושטת יותר מזו המאפיינת את המטוסים הקיימים כיום ותספק פונקציונליות מוגברת. לדוגמה, הצוות בוחן שילוב של מערכות ניטור תקינות, אשר יאפשרו למטוס לבצע ניטור עצמי ולדווח על דרישות התחזוקה למערכות המחשב מבוססות הקרקע.

בואינג בחרה בג’נרל אלקטריק וברולס-רויס כמפתחות המנועים עבור המטוס החדש. הצפי הוא, כי השיפורים בטכנולוגיות המנועים יתרמו עד 8 אחוזים לנצילות המוגברת של המטוס החדש - שיעור המייצג קפיצה טכנולוגית על פני שני דורות כמעט עבור אמצע השוק.

שיפור נצילות נוסף יבוא לידי ביטוי באופן התכנון והבנייה של המטוס. כיום מפותחים טכנולוגיות ותהליכים חדשים, המיועדים לסייע לבואינג ולשותפי האספקה שלה להשיג רמות ביצועים חסרות תקדים בכל אחד משלבי התוכנית. לדוגמה, באמצעות ייצור גוף הבנוי כמקשה אחת, אנו מונעים את הצורך ב-1,500 יריעות אלומיניום וב-40,000 - 50,000 הדקים.

קדמה מתמשכת
מועצת המנהלים של בואינג אישרה להציע את המטוס למכירה בשלהי שנת 2003. השקת התוכנית התבצעה באפריל 2004, עת נרשמה הזמנה עבור מספר שיא של מטוסים על-ידי חברת Nippon Airways. מאז הועברו הזמנות על-ידי 56 לקוחות משש יבשות, עבור 865 מטוסים שערכם נאמד ב-$144 מיליארד - סכום שהופך את ההשקה הנוכחית למוצלחת ביותר בתולדות המטוסים המסחריים של בואינג. מפעל ההרכבה האחרון של תוכנית 787 נפתח באוורט בחודש מאי 2007.

לתוכנית גויסו 43 משותפי האספקה המובילים בעולם, אשר סייעו בהשלמת תצורתו הסופית של המטוס בחודש ספטמבר 2005. בואינג משתפת פעולה עם ספקיה המובילים מאז שלב התכנון המוקדם של התוכנית והם כולם מחוברים וירטואלית ב-135 אתרים בכל רחבי העולם. אחד עשר שותפים מרחבי העולם השלימו את בניית המתקן על שטח של 280,000 מטרים רבועים לצורך יצירת המבנים המרכזיים וקידום פיתוחו של המטוס החדש.

לתוכן אינטראקטיבי על ה- 787