שתוף פעולה בין בואינג אינטרנשיונל ועמותת נט"ל

שתוף פעולה בין בואינג אינטרנשיונל ועמותת נט"ל

27 דצמבר 2012

עמותת נט"ל, נפגעי טראומה על רקע לאומי, נוסדה ב-1998 על ידי יהודית יובל רקנאטי, מתוך הזדהות עמוקה עם אלה שנפגעו נפשית באופן ישיר או עקיף, כתוצאה מאירועי מלחמה או טרור. בנט"ל פועלים מתוך השקפת עולם שלפיה טראומה על רקע לאומי, היא חלק בלתי נפרד ממציאות החיים בישראל. האוכלוסייה כולה  חשופה לטראומה.

ב15 השנים האחרונות, סייעה העמותה ללמעלה מ – 140,000 איש בישראל להתמודד עם סיפטומים של טראומה כתוצאה ממלחמה , טרור ומצב בטחוני קשה. בשנים האחרונות רבים ממשאבי נט"ל מופנים להושטת סיוע ולעבודה אינטנסיבית באזור הדרום בשדרות, עוטף עזה, אופקים, נתיבות וחוף אשקלון.

החרפה קשה במצב הביטחוני בדרום

מבצע עמוד ענן ולפניו מלחמת לבנון השנייה , מבצע עופרת יצוקה בדרום והאיום האיראני  מפגישה את תושבי המדינה  ובכללם מאות אלפי ילדים,  עם קשיים, עם איום קיומי והתמודדות עם מצבים של לחץ, משבר וחרדה.
הדרום והמרכז חוו פגיעה ישירה של טילי גראד ופגיעות בנפש. לצערנו נכנסו ערים וישובים חדשים למעגל האש. באופקים, נתיבות  חוף אשקלון וישובי אשכול יש  תחושה של חוזר אונים ונטישה. חוסנה של קהילה מתבטא ביכולתה להסתמך על משאביה הפנימיים להתמודדות עם מצבי חירום, יכולת אותה אנו בעמותת נט"ל מסייעים לבנות בזמן רגיעה על מנת  שבשעת חירום, תפעל תשתית התמיכה שהוקמה.
 
הילדים הנאלצים לחיות תחת האיום הביטחוני המתמשך, מפתחים  תסמינים  פוסט טראומטיים.הכוללים: הרטבה במיטה, סיוטים, התבודדות, תוקפנות, הסתגרות בממ"ד גם בשעות רגיעה , חוסר ריכוז בלימודים, בעיות בתפקוד היומיומי ועוד. לצערנו כיום למעלה מ 70% מהילדים סובלים מסימפטום אחד לפחות שטראומה.

מטרת הפרויקט

הקניית כלים להתמודדות עם מצבי לחץ של ילדים וצוות המורים אשר סובלים מתסמינים פוסט טראומתיים .

קהל יעד

ילדים תושבי הדרום וצוות החינוך המלווה אותם. כיתת גן או כיתת בית ספר יסודי.

הפעילות
סדנא משולבת לילדים ומחנכים/ גננות. מספר מפגשים בהם הפעילות תתבצע בקבוצות מבוססת על הנחיה הכוללת טכניקות שונות כולל תנועה, אומנות, ביופידבק , הצגת חומר פסיכו-חינוכי עם תהליכים התנסותיים תוך שימוש בחומרי אומנות, דמיון מודרך, תרגילים סנסו-מוטוריים ותרגול מיומנויות לתחזוק עצמי. המפגשים יכללו הרצאות, סימולציות, הדגמות, משחקי תפקיד , ועוד.

תכני הסדנה:

  • עיבוד חוויות של המשתתפים תוך שימת דגש על כוחות ועל התמודדות.
  • משאוב: יצירת סביבה מוגנת שבה ניתן לאתר דפוסי התמודדות ולפתח דרכי התמודדות חדשות.
  • הקניית ידע בנושא של התמודדות עם מצבי דחק וטראומה.
  • לימוד מיומנויות גופניות לשחרור מתחים ולוויסות רגשי  (נשימה, הרפייה שרירית,הבעה רגשית, התבונות פנימית, עבודה בתנועה ודמיון מודרך).
  • התמודדות משפחתית ותמיכה הדדית בזמן חירום.
  • לימוד ערוצי התמודדות שונים וחיזוק משאבי התמודדות  בקרב - ילדים.


מנחים :
את הסדנא מעבירים שני מנחים בכירים מהצוות הקהילתי של נט"ל+ צוות השחקנים של ההצגה  .

לסיכום
באמצעות סדנא מיוחדת של עמותת נט"ל עם הילדים, צוות החינוך המלווה אותם ובתאום עם הוריהם, ניתן יהיה לצמצם את התסמינים הפוסטראומתיים המשפיעים על הילדים, הנחשפים לאירועים הביטחוניים בדרום.  אנו מבקשים לשוב ולהודות על התמיכה של בואינג אינטרנשיונל בפעילות עמותת נט"ל לאורך השנים . אתם עוזרים לנו לחזק את חוסנם של ילדי ואנשי הדרום החיים בקו האש.