• טיסה ראשונה למטוס התדלוק 46-KC היפני מתוצרת בואינג

    מטוס התדלוק 46-KC הראשון שנמסר ללקוח בינלאומי משלים טיסה ראשונה מוצלחת.

    10 בפברואר 2021  - מטוס התדלוק ה-46-KC מתוצרת בואינג, המיועד עבור כוח-ההגנה העצמית האווירי של יפן (חיל האוויר של יפן, ה-JASDF), ביצע את טיסת הבכורה שלו ביום שני האחרן. טיסה מוצלחת זו מהווה ציון דרך חשוב שכן המטוס עובר כעת לשלב ההסמכה של הפיתוח.

    ג'יימי ברג'ס (Jamie Burgess), מנהל תוכנית ה-46-KC, אמר: "זהו ציון דרך מרגש עבור חיל האוויר של יפן ועבור בואינג. יפן מתקרבת לקבלת מטוס התדלוק האווירי המתקדם בעולם."

    יפן היא הלקוחה הבינלאומית הראשונה של תכנית מטוס התדלוק ה-46-KC, והיא מתוכננת לקבל את המטוס הראשון במהלך השנה הנוכחית.

    וויל שפר (Will Shaffer), נשיא בואינג יפן, אמר: "מטוס התדלוק ה-46-KC של בואינג ומערכות ההגנה החזקות שלו, ימלאו תפקיד רב-ערך בברית הביטחון בין שתי מדינותינו. יכולתו של המטוס לשאת מטענים ונוסעים הופכת אותו לכלי חשוב שיתמוך במאמצי הסיוע ההומניטריים באזור האוקיאנוס השקט ומחוצה לו."

    הסמכת מטוס התדלוק ה-46-KC תכלול כלי טייס של חיל האוויר האמריקאי, של חיל הים האמריקאי (ה-Navy), של חיל הנחתים של ארה"ב, וכן של כוח ההגנה-העצמית האווירי של יפן (ה-JASDF).

    חיל האוויר האמריקאי העניק לבואינג חוזה בסך 279 מיליון דולר למטוס התדלוק ה-A46-KC הראשון של יפן בדצמבר 2017. ההסכם הושלם בתהליך המכירה הצבאית הזרה (FMS) בין ממשלת ארה"ב ליפן. בסך הכל, יפן חתומה על חוזה לארבע מטוסי תדלוק מסוג 46-KC.

    בואינג מרכיבה את מטוסי התדלוק שלה, A46-KC, שנבחרו לשמש כמטוסי התדלוק של חיל האוויר האמריקאי והיפני במפעל החברה באוורט, וושינגטון. השותפים היפניים של בואינג מייצרים 16% ממבנה שלדת המטוס של מטוס התדלוק ה-46-KC.