חץ 3, התוספת החדשה למערכת טילי החץ, הוא שכבת ההגנה העליונה במשפחת החץ ובו משולבת הטכנולוגיה המתקדמת ביותר ללחימה באיומים המתקדמים ביותר. לאיומי טילים בליסטיים בטווח הקצר והבינוני נדרשות יכולות הגנה מהירות ואפקטיביות. האיום של טילים מתוחכמים יותר, כולל נשק להשמדה המונית, דורש גישה רב-שכבתית להשגת הגנה טוטאלית. מערכת טילי החץ, שהיא מערכת הטילים הלאומית הראשונה מסוגה בעולם, משמידה בהצלחה מטרות תוך שימוש בטכנולוגיה המתקדמת ביותר להשגת ההסתברות הגבוהה ביותר של יירוט מוצלח. מערכת טילי החץ מוצעת במחיר נמוך כמו גם עלות הבעלות הכוללת.

תאור ומטרה
מערכת החץ תוכננה להשמיד איומים של התקפת טילים בליסטיים. מערכת החץ עושה שימוש במיירט הדו-שלבי של החץ II להשמדת מטרה עם ראש קרבי מתפצל. החץ III, שגם הוא מיירט דו-שלבי, מסוגל להשמיד מטרה מחוץ לאטמוספרה ולהעניק יכולת הגנה נוספת כנגד איומים חדשים. מרכיבים נוספים של המערכת הם מרכז פיקוח שיגור, מכ"מ בקרת אש ומרכז ניהול קרב. מערכת החץ מספקת לישראל הגנה גמישה וחסכונית מפני איום של טילים בליסטיים.

הלקוח
בואינג והתעשייה האוירית מייצרים במשותף את החץ II ומפתחים את מערכת החץ III עבור משרד הבטחון של ישראל. בואינג אחראית על ייצור כ-35% ממרכיבי החץ II באתר שבהנטסוויל אלבמה. התעשייה האוירית, שהיא הקבלן הראשי של מערכת החץ, אחראית על האינטגרציה הכוללת של המערכת והרכבה סופית של החץ בישראל.

רקע
מערכת חץ II נמסרה לראשונה על ידי התעשייה האוירית למשרד הבטחון של ישראל באביב 2005. משרד הבטחון הישראלי בשיתוף סוכנות ההגנה נגד טילים האמריקנית, השלימו בהצלחה מאז שנת 2007, שלושה ניסויים של מערכת החץ II. בשניים מהניסויים, שנערכו בפברואר 2007 ואפריל 2009, השמיד החץ טילים. מטרת הניסוי השלישי, שנערך במרס 2007, היתה לאסוף מידע הנדסי אודות יכולות מערכת החץ ולא בוצע יירוט של מטרה.

שיתוף הפעולה בין בואינג והתעשייה האוירית בפיתוח מערכת חץ III החל בשלהי שנת 2008 ועם סיום תהליך הפיתוח יחל תהליך ייצור משותף של המערכת.

שונות
באחריות בואינג רכיבים עיקריים ותתי-מערכות של מערכת החץ II. ביניהם, הרכבה של מקטע II של מערכת האלקטרוניקה (כחלק מתתי מערכות האוויוניקה וההנחייה), קונוס האף, הרכבת מעטפת הטיל, תתי-מערכות חשמליות ומעטפת המנוע. ספקים עיקריים לפרוייקט:

Alliant-Techsystems (ATK) of Iuka, Miss., and Clearfield, Utah; Manes Machine of Fort Collins, Colo.; Patterson Machine of Union Grove, Ala.; and Sanmina-SCI of Huntsville, Ala.

בואינג משתפת פעולה עם התעשייה האוירית בפיתוח מערך הייצור של מערכת החץ III ותהיה שותפה לייצור המערכת.