גלריה
הורדות

הצ'ינוק מוכן

בואינג והצ'ינוק H-47 מוכנים לשרת את חיל האוויר הישראלי. בעל רקורד מבצעי מוכח ורב-תכליתי, שאינם קיימים במסוקים כבדים אחרים, הצ'ינוק מציג את הפתרון הטכנולוגי המודרני ביותר במחיר הוגן. הצ'ינוק מוכן כבר היום לצייד את טייסות מסוקי הסער הגדולים של חיל-האוויר.

כשיר לכול משימה בכול עת

בין אם זאת מבצע משימות בגובה רב בהרים, פינוי נפגעים בשטחים מוגבלים או מבצעים מיוחדים מסיפונן של ספינות, צ'ינוק 74-H ממשיך לשאת בעול באמינות  יכולות מבצעיות קריטיות לכל מפעיליו הנוכחיים.

לצד עיצובו החיצוני האייקוני, הצ'ינוק מכיל את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום עיבוד אלומיניום במהירות גבוהה וטכניקות ייצור מתקדמות אחרות שנועדו להגביר את היעילות שלו. הוא כולל גם אוויוניקה משופרת ומשולבת, מערכת בקרת טיסה משולבת מחשוב המקנה שליטה והפעלה מעולים בכול שלבי הטיסה. שילובם של כול הטכנולוגיות המתקדמות יצרה צ'ינוק 74-H המתאים לדרישות המבצעיות של המאה ה-21. התוצאה היא מסוק עוצמתי ואמין המספק לטייסים יכולות תובלת מטען כבד ששום מסוק אחר יכול לטעון.

החידושים מחזית הקדמה המשולבים כוללים:

  • מערכת דיגיטלית לבקרת טיסה אוטומטית (DAFCS) מחזית הקדמה הטכנולוגית, מקנה לטייסים יכולות ואפשרויות שליטה במטוס וביצוע משימות מורכבות בשטחים מוגבלים ובתנאי מזג אויר קיצוניים שלא היו בעבר.
  • תא הטייסים בנוי Common Avionics Architecture System (CAAS) glass-cockpit מקנה יכולות נוחות להפעלת המטוס, תפעול פונקציות לניהול הטיסה וניהול מערכות התקשורת ושו"ב.
  • מערכת טעינה / פריקה של מטענים (COOLS) מאפשרת סידור מחדש מהיר של תצורת פנים המסוק, לנשיאת לוחמים / נוסעים, רכבים וכול מטען רצוי.
  • יכולת נשיאת מטען חיצוני על גבי שלושה קרסים, המאפשרת העברת מטענים בתליה יחידה, כפולה, או משולשת, או שלושה מטענים נפרדים.
  • מערכת חשמל משופרת בעלת מודעות מצבית ושרידות גבוהה, המתאימה לפרופיל משימות נרחב.
  • מערכת דלק מורחבת המיועדת לטיסות למרחקים ארוכים ועמידה במשימות התובעניות ביותר.
  • גוף מטוס משופר המקטינה את מספר החלקים, משפרת חוזק ומקטינה את כמות העבודה בתחזוקת המטוס.
  • תדלוק אווירי מאפשר הרחבת המעטפת המבצעית וגמישות בתכנון והביצוע של משימות ארוכות טווח.
  • העיצוב הייחודי של הצ'ינוק בעל שני הרוטורים מייתר את הצורך ברוטור זנב ובכך מבטיח שכל כוח המנועים מנוצל לעילוי ויכולת הרמה. עיצוב זה מספק למסוק יציבות משופרת, ומעטפת טיסה רחבה ברוחות צד, גמישות מורחבת למיקום מרכז הכובד, ושטף האוויר הנמוך מכול מסוק כבד אחר.

 

מוכן לייצור

בואינג בנתה מערכת ייצור חדשנית בעלת יכולת לספק מסוקי צ'ינוק לישראל במהירות ובקצב גבוה. פס ייצור, הפועל באופן רציף לאורך הזמן הרב ביותר במחלקת ההגנה של ארצות הברית. עם היסטוריה של אספקת מסוקים בבטיחות, בזמן, ובתקציב, הצ'ינוק יאפשרו לחיל-האוויר לבנות את יכולות ההפעלה בזמן קצר.

ה-H-47 מוכן לטוס עוד היום. דבר זה מאפשר לחיל האוויר להשיג סינרגיה מידית עם צי הצ'ינוק הבינלאומי לצורך אימונים ושיתופי פעולה בינלאומיים – כל אלה מאפשרים לישראל לעמוד בדרישות הביצועים שלה ולהוסיף יכולות מבצעיות

מוכנים לשילוב ישראלי

עם יותר מ-950 מטוסים שנמסרו ליותר מ-20 מפעילים ברחבי העולם, לבואינג יש את היכולת והטכנולוגיה לשלב את GOIFI וטכנולוגיות ייחודיות נוספות בפס הייצור של H-47. טכנולוגיות שיחזקו את יכולות ההגנה של חיל האוויר ויאפשרו בשימוש צי הצ'ינוק לאורך זמן רב.

לבואינג ולתעשייה הישראלית יש היסטוריה ארוכה של שיתופי פעולה הנמשכת בימים אלה. רכישת H-47 מגדילה את ההזדמנויות ליעילות ותחזוקה בטווח הארוך, ותפחית את עלויות מחזור החיים הכולל של המסוק. עבודות האחזקה הפשוטות, יתרונות גודל שרשרת האספקה, תשתיות משותפת והזדמנויות לפעילות משולבת ומייעלת – כול אלה יפחיתו את עלויות מחזור החיים, והופכת את ה-H-47 ליותר זול עבור ישראל.

מוכנים למסירה משתלמת

לצ'ינוק יש את העלות הנמוכה ביותר לשעת טיסה מבין כל מסוקי התובלה הכבדים. בשילוב עלויות רכש ותחזוקה נמוכות יותר, ה-H-47 עונה על מגוון הצרכים הרחב של חיל האוויר במחיר הוגן. המסוק מתוכנן להמשיך להיות מבצעי וטכנולוגי עד שנת 2060 ואף מעבר לה. לקוחות בינלאומיים רבים חזרו והגישו הזמנות המשך להגדלת צי מסוקי הצ'ינוק. זה מאפשר לבואינג להשקיע בשיפור היעילות ובהפחתת העלויות, בכדי להבטיח את תמדות הצ'ינוק.

תוכנית 74-H גאה בבסיס המפעילים החזק שלה. בואינג פועלת לקירוב המפעילים לעבודה משותפת על מפות דרכים טכנולוגיות, ובכך להגיע לפתרונות משותפים נוחים יותר.

מוכנים לתחזק ולתמוך

כמובילה עולמית באספקת פתרונות תחזוקה והדרכה חדשניים ובמחירים הוגנים עבור כלי טיס ברחבי העולם, ההצלחה של בואינג בתחזוקת מחזור החיים הכולל של המסוק נובעת מגישה ממוקדת-לקוח לשיפור הזמינות, הפחתת עלות הבעלות הכוללת ויכולות משופרות. בואינג משיגה זאת באמצעות תוכנית תמיכה המותאמת לדרישות הייחודיות של הלקוחות.

במשך למעלה משלושה עשורים, מובילה בואינג את התעשייה במתן פתרונות התמיכה והתחזוקה של כ-400 צ'ינוק של יותר מ-15 מפעילים גלובליים, כולל שמונה מדינות חברות נאט"ו. בואינג מספקת פתרונות מותאמים אישית בדרך של חלפים, תיקון ציוד, חומרים מתכלים, ציוד לטיפול בקרקע, ציוד לבדיקות, ציוד לתמיכה קרקעית, מכשירי הדרכה לצוות אוויר ותחזוקה. בואינג מספקת גם שירותים ברמה עולמית כמו תכנון ופיתוח ציוד תמיכה / בדיקה מיוחד; מתן תמיכה טכנית-הנדסית; שינויים ושדרוגים של כלי טיס בהתאם להנחיית הלקוח; הובלת מטוסים ומשלוחים; אנשי תחזוקה ושירותי שטח; ותייצר פתרונות מתקדמים ויעילים לתחזוקת המטוסים ומערוכותיהם.

באמצעות פתרונות המבוססים על ביצועים בהתאמה אישית, בואינג סייעה ללקוחותיה העולמיים לחסוך אלפי שעות של עבודה ותחזוקה שוטפת וכן עלויות רבות. בואינג נחושה במתן מוכנות מקסימאלית במחיר הוגן ללקוחותיה דרך שימוש יסודי ביכולות התעשייה האזורית. בואינג והצ'ינוק מוכנים לבנות את עתיד מסוקי התובלה הכבדים ולשרת את חיל האוויר היום ומחר.

Frontiers feature: RAF Chinook_Aerial & Ground Sequence_Mantainence_Base Operations_RMS#294422_4/4-4/5/2016_MCF16-0032 Series

מוכנים לשיתוף פעולה עם בנות הברית שלנו

עם נוכחות משמעותית בישראל, בואינג ממשיכה לעבוד עם ממשלת ישראל בדרישותיה עבור מסוקי התובלה הכבדים. עם יותר מ-40 ספקים בישראל, ההוצאות השנתיות הממוצעות של בואינג בשבע השנים האחרונות עוברות את ה-220 מיליון דולר. בואינג עוסקת בשותפויות ברחבי הארץ המתמקדות במחקר וטכנולוגיה, כולל עבודה עם Tactical Robotics, Algolion, Assembrix ו-BAZ Airoborne. בואינג ממשיכה להיות מחויבת להרחבת יכולות ההגנה והטכנולוגיה של ישראל במשך עשרות שנים.

רכישת 74-H על ידי ישראל תביא לתועלת כלכלית נוספת למדינה. בואינג פועלת בשיתוף פעולה הדוק עם התעשייה הישראלית בכדי להגדיל את הסכום שהצ'ינוק כבר הכניס למדינה, העומד מעל 34 מיליון דולר מאז שנת 2014. כדוגמא למאמצים אלה, הציעה בואינג למעלה מ-100 הזדמנויות של הצעות מחיר המוערכות ביותר מ-200 מיליון דולר לחברות ישראליות בשנה האחרונה.

הצ'ינוק ממשיך להיות נכס חשוב בכל העולם עם 20 מדינות המפעילות את המטוס. כפי שנבחר על ידי שמונה מדינות נאט"ו (קנדה, יוון, איטליה, הולנד, ספרד, טורקיה, בריטניה וארה"ב) וכמה בעלות ברית מרכזיות שאינן חלק מנאט"ו (אוסטרליה, מצרים, הודו, יפן, מרוקו, דרום קוריאה וטייוואן) 74-H מעניק יכולת שיתופי פעולה בינלאומיים עבור ישראל שמסוקים אחרים אינם יכולים להעניק, ועונה על מגוון רחב של צרכי משימה. רבים מהשותפים הללו העבירו לבואינג דרישות מיוחדות, שבואינג תמכה בהן במסירות וסיפקה אותן.

בואינג ממשיכה בהתמקדות בלקוחותיה בכדי לענות על צרכי חיל האוויר עם המסוק בעל הכי הרבה יכולות וסיכוני המשימה הנמוכים ביותר, במחיר הוגן, ובעבודה משותפת יחד עם התעשייה המקומית.