• הודעת חברת בואינג בנוגע לאישור וחזרתו לשירות של מטוס ה737 MAX

    19 למאי 2019 - חברת בואינג מעדכנת כי השלימה את תהליך עדכון התוכנה עבור מטוסי ה737 MAX אשר כלל בתוכו מבחני סימולטור וטיסות מבחן בהובלת מהנדסי בואינג. נכון להיום, ביצעה החברה 207 טיסות במשך יותר מ360 שעות לאחר הטמעתו של עדכון מערכת הMCAS.

    חברת בואינג מספקת בשלב זה מידע נוסף, בהמשך לבקשת הFAA, מידע זה מכיל פירוט אודות ממשקי התפעול והעבודה של הטייסים אל מול המערכות המותקנות בתא הטייס ובתריחשים שונים. מרגע שפניית הFAA תיענה במלואה, בואינג תעבוד בצמוד להוראות הFAA על מנת לקבוע את תאריך טיסת המבחן הסופית והגשת המסמכים הסופיים הדרושים לאישורו של המטוס.

    " עם ערך הבטיחות בראש מעייננו, השלמנו כעת כל טיסות המבחן הנדרשו על מנת לבדוק את עדכון התוכנה ואנו מתכוננים לערוך את טיסת האישור האחרונה" אמר דניס מילנברג, יו"ר, נשיא ומנכ"ל בואינג. עוד הוסיף מילנברג: " אנו מחוייבים להעביר לFAA ולרגולטורים בין לאומיים נוספים את כל המידע הדרוש להם, ולעשות זאת על הצד הטוב ביותר. אנו מקיימים תהליך שקוף ומדוד ובטוחים שמטוסי ה-MAX עם עדכוני התוכנה יהיו מבין המטוסים הבטוחים ביותר לטוס בהם. התאונות המצערות שקרו לאחרונה, רק המחישו עד כמה אנו בבואינג מחוייבים לערכים אשר בשמם פועלת החברה, בטיחות, איכות ויושרה, זאת מפני שאנו יודעים שחיי אדם תלויים בעבודתנו".

    בנוסף,חברת בואינג הטמיעה שינויים בחומרי ההדרכה ותכני האימונים לטייסים, חומרים אלה מצויים עתה בבדיקת הFAA , רגולטורים בין לאומיים וחברות תעופה בין לאומיות, על מנת להשיב את המטוס לשירות במהרה, ולהפעילו לאורך זמן. לפעולה זאת נלוות מספר פגישות שבואינג מקיימת עם לקוחותיה ברחבי העולם ובאזורים שונים.