• התייחסות מנכ"ל בואינג, דניס מילנברג בנוגע לדו"ח החקירה הראשוני של טיסת Ethiopian Airlines 302

    4 באפריל 2019 - חברת בואינג מצטערת על אובדן החיים שנגרם בתאונות ה737 MAX. ליבנו ומחשבותינו נתונות אל עבר הטרגדיות הללו ואנו מזדהים עמוקות עם המשפחות והקרובים של הנוסעים בטיסות Lion Air 610 וEthiopian 302. כובד המשקל של אסון זה ניכר בקרב כולנו ואנו מודעים ומכירים בשברון הלב של משפחות הנספים.

    הפרטים המלאים אודות שהתרחש בשתי התאונות יימסרו על ידי הרשויות הממשלתיות וייחשפו בדו"חות הסופיים, אך לאור פרסומו של הדו"ח הראשוני מחקירת טיסת Ethiopian Airlines, מתברר כי ככל הנראה פלט שגוי שהתקבל בנוגע לזווית ההתקפה גרם להפעלתה של מערכת הMCAS.

    ההיסטוריה בעולם התעופה מלמדת שרוב התאונות האוויריות מתרחשות כחלק משרשרת של אירועים. כך קרה גם במקרים אלו, ואנו יודעים כעת להצביע על חוליה אחת שמקשרת בין שתי התאונות. כפי שלמדנו משיחותינו עם טייסים, הפעלתה של מערכת הMCAS שלא לצורך, מכבידה על סביבת העבודה העמוסה ממילא של צוות האוויר. זוהי אחריותנו להסיר את גורם הסיכון הזה. אנו מחוייבים לכך, ויודעים כיצד לבצע זאת.

    כבר בסמוך לתאונת Lion Air שלחנו את טובי המהנדסים והמומחים הטכניים שלנו אשר עבדו במרץ, בשיתוף פעולה עם מנהל התעופה הפדרלי ולקוחותינו ,על מנת לפתח וליישם את עדכון התוכנה אשר יבטח שתאונות הדומות לתאונה של טיסות Lion Air וEthiopian לא יקרו יותר לעולם.

    אנו נוקטים בגישה מקיפה, ממושמעת ולא חוסכים בזמן על מנת להכין את עדכון התוכנה באופן הנדרש. אנו נמצאים לקראת סיומו של תהליך הפיתוח ומצפים כי יקבל את ההיתרים הנדרשים ויופץ בכל ציי ה737 MAX בשבועות הקרובים. אנו מצרים על אי הנעימות שנגרמה כתוצאה מקרקוע המטוסים שלנו עבור לקוחותינו וציבור הנוסעים.

    עדכון זה, אשר ילווה במערכת הכשרה וחומרי הדרכה נוספים בהתאם לדרישת הטייסים בעקבות תאונות אלה, ימנע את האפשרות של הפעלת מערכת ה MCAS באופן לא מכוון, ויסיר את החשש מתאונות עתידיות הקשורות במערכת זו.

    אנו בבואינג לוקחים אחריות זו במטרה לבנות ולספק מטוסים בטוחים לטיסה לטובת כלל הטייסים המקצועיים והמסורים ברחבי העולם. זה מה שאנו עושים בחברת בואינג.

    אנו בטוחים כי דגם ה737 MAX הוא מטוס בטוח מיסודו. כל מי שאי פעם יטוס בו - נוסעים, צוותי האוויר וגם אנו ובני משפחותינו - ראויים לטוב ביותר. כאשר דגם הMAX ישוב לטוס בשמיים עם עדכון התוכנה והשינויים העדכניים, הוא יהיה מבין המטוסים הבטוחים ביותר שקיימים היום.

    מאז ומעולם התמקדנו בבטיחות וכך תמיד נעשה. בטיחות היא לב ליבה של העשייה בבואינג. אנו מודעים לכך שתמיד ניתן להיות טובים יותר. הצוותים שלנו נחושים לשפר את נושא הבטיחות בכל תעשיית התעופה הבין לאומית. זוהי התחושה המאחדת בין כולנו.

    אינני זוכר תקופה כה קורעת לב בכל הקריירה שלי בחברה. כאשר התחלתי לעבוד בבואינג לפני כיותר משלושה עשורים, האנשים המופלאים בחברה הזו עוררו בי השראה. ראיתי כיצד הם מקדישים את חייהם וכשרונם היוצא דופן על מנת לחבר, לחקור להגן ולעורר השראה גם כלפיי העולם כולו- בבטיחות. תחושת השליחות הזו, רק התגברה עם השנים.

    אנו מודעים לכך שחיי אדם תלויים בעבודה הקשה שאנו עושים, עובדה זו מצריכה מאיתנו לעבוד במלוא היושרה והמצויינות בבואנו לעשות זאת.

    מתוך מחוייבות עמוקה, אנו לוקחים על עצמנו את האחריות לעצב, לבנות ולתמוך במטוסים הבטוחים ביותר בשמיים. אנו יודעים כי כל אדם אשר עולה על אחד ממטוסינו מפקיד בידינו את אמונו.

    יחד, נעשה כל שאפשר על מנת להשיב את האמון של הלקוחות וציבור הנוסעים מחדש במהלך השבועות והחודשים הקרובים.

    שוב, צר לנו עמוקות ואנו מצרים על הכאב שנגרם כתוצאה מהתאונות הללו. תנחומינו לכל מי שנפגע.

    Dennis

    דניס מילנברג,
    יו"ר נשיא ומנכ"ל
    חברת בואינג