• מטוס התדלוק KC-46A החדש של בואינג ביצע טיסת בכורה

    • המטוס יהיה הראשון להימסר לחיל האוויר של ארה"ב

    10 בדצמבר 2017 - מטוס התדלוק החדש, KC-46A, של בואינג, הצפוי להימסר לחיל האוויר האמריקאי כבר בתחילת השנה הקרובה, ביצע השבוע טיסת בכורה וסדרת בדיקות אוויריות. עד היום הזמין חיל האוויר האמריקאי 179 מטוסי תדלוק מדגם זה.

    טיסת הבכורה ארכה כשלוש וחצי שעות, שבמהלכה טייסי מבחן של בואינג המריאו עם ה- KC-46 לגובה מרבי של 39,000 רגל וביצעו בדיקות תפעוליות של המנועים, מערכות בקרת טיסה ומערכות איכות הסביבה, כחלק ממנהל התעופה הפדרלית (FAA). צוות הטיסה של בואינג יבצע בדיקות בקרת איכות נוספות לקראת הטיסות הבאות של המטוס, במטרה למדוד ביצועים טרם מסירתו.

    חברת בואינג, יצרנית המטוסים המובילה בעולם, ביצעה שש טיסות ניסוי במטוס התדלוק החדש, המבוסס על מטוס נוסעים מדגם בואינג 767. מטוס התדלוק החדש הוא השביעי בתוכנית ה- KC-46 שביצע טיסה עד כה. השישה הקודמים משמשים לבדיקות והסמכה וכבר צברו כ-2,200 שעות טיסה וביצעו 1,600 תדלוקים אוויריים של כל סוגי מטוסי הקרב בחיל האוויר האמריקני, כולל תדלוק אווירי של מטוס תדלוק אחר מאותו דגם KC-46. חיל האוויר של יפן כבר הזמין שלושה מתדלקים מהדגם החדש KC-46. מטוס התדלוק KC-46A הוא מטוס רב-תכליתי שיכול לתדלק סוגים רבים מאוד של מטוסים מבצעיים, בהתאם לתהליכי תדלוק אוויריים בינלאומיים, ואף יכול לשאת נוסעים, מטען ולשמש סוג של בית חולים אווירי .

    "אנו גאים מאוד ב- KC-46A וביכולות המתקדמות שהוא יספק לחיל האוויר האמריקאי", אמר מייק גיבונס, סגן נשיא KC-46A ומנהל התוכנית. "יש לנו עוד הרבה עבודה, כולל השלמת פעילות הסמכת FAA, אך אנו עושים הכול כדי להבטיח כי ביום מסירתו, המטוס החדש יהיה בדיוק מה שהלקוח מצפה לקבל ויותר מזה".

    "טיסת הבכורה היא אבן דרך נוספת עבור הצוות הייעודי של חיל האוויר האמריקאי ובואינג. זהו צעד נוסף ומשמעותי לקראת הספקת המטוסים המבצעיים החדשים לחייל", אמר אל"מ ג'ון ניוברי, מנהל תוכנית KC-46, חיל האוויר האמריקני.

    צפו בטיסת הבכורה: https://www.youtube.com/watch?v=VxTgt4y5Z2g&feature=em-subs_digest